Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΥΤΕΣ είναι οι χειρότερες τροφές της διατροφής μας...

στις  9:00 μ.μ.  |  Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015



Αν θέλετε να παραμείνετε και fit και υγιείς...
κρατήστε τα παρακάτω έξω από το καρότσι του σούπερ μάρκετ και την κουζίνα σας.
Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές της διατροφής μας;

Αν θέλετε να παραμείνετε και fit και υγιείς, κρατήστε τα παρακάτω έξω από το καρότσι του σούπερ μάρκετ και την κουζίνα σας.

Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές της διατροφής μας;
Ξέρουμε ότι οι επεξεργασμένες τροφές και τα τρανς λιπαρά πρέπει να μείνουν όσο το δυνατόν πιο μακριά γίνεται από το διατροφικό μας πλάνο, αν θέλουμε να κρατήσουμε τη σιλουέτα μας λεπτή και να μην επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας. Κι αν αισθάνεστε ότι δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε και τι ακριβώς πρέπει να μειώσετε, σας ανοίγουμε το δρόμο.

Επεξεργασμένο κρέας
Σύμφωνα με το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο, τα κρεατικά τα οποία συντηρούνται με διάφορες μεθόδους (καπνιστά, παστά κ.ο.κ.) ή περιέχουν χημικά συντηρητικά, συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου. Σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, τα προϊόντα αυτά έχουν πολύ αλάτι, λίπος και χοληστερόλη και πολύ λίγα θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, προσφέροντας ουσιαστικά ελάχιστα στη διατροφή και την υγεία μας και κάνοντάς μας μακροπρόθεσμα κακό.

Κατεψυγμένα γεύματα
Μπορεί να φαίνονται μικρά και εύκολα στη χρήση, ακόμη και γευστικά, αλλά εκτός από το ότι είναι επιβαρυμένα με πολλές θερμίδες, περιέχουν αρκετό λίπος και τρανς λιπαρά. Κι αν έχετε σκοπό να στραφείτε προς τη διαιτητική τους εκδοχή, έχετε υπόψη σας ότι μπορεί να γλιτώνετε θερμίδες, αλλά η επεξεργασία τους ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, συν του ότι είναι πλούσια σε νάτριο, ανεβάζοντας την αρτηριακή πίεση. Προτιμήστε τα γεύματά σας να είναι όσο το δυνατόν πιο φρέσκα γίνεται, με επιλεγμένα υλικά και περιορίστε τα έτοιμα, κατεψυγμένα γεύματα στο ελάχιστο.


 Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές της διατροφής μας;

Ντόνατ
Ίσως έχετε σκεφτεί –ειδικά με την έξαρση των τελευταίων χρόνων- ότι θα μπορούσατε να τρέφεστε μόνο με ντόνατ και τίποτα άλλο. Όσο δελεαστική κι αν είναι αυτή η ιδέα, πρέπει να γνωρίζετε ότι όλα αυτά τα γευστικά γλυκίσματα αποτελούν διατροφικές βόμβες, πλούσιες σε τρανς λιπαρά, ζάχαρη και επεξεργασμένο αλεύρι. Πολλά από αυτά, αν όχι τα περισσότερα, φτάνουν τα 10 με 20 γραμμάρια λίπους το καθένα και κινούνται ανάμεσα στις 250 με 300 κενές θερμίδες, δηλαδή μικρή ή καμία διατροφική αξία.

Πατατάκια
Ξέρετε ήδη πως αυτός ο νόστιμος πειρασμός δεν είναι κι ότι καλύτερο για την περιφέρειά σας, ούτε για την καρδιά σας, αφού είναι πλούσια σε νάτριο που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι τα πατατάκια, όπως και οι τηγανητές πατάτες, περιέχουν ακρυλαμίδη, μια γνωστή καρκινογόνο ουσία που δημιουργείται όταν τα φαγητά ψήνονται ή τηγανίζονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Καθηγητή και Ερευνητή Dale Hattis του Πανεπιστημίου Clark, η ακρυλαμίδη προκαλεί αρκετές χιλιάδες περιπτώσεις καρκίνου στους Αμερικανούς το χρόνο.


 Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές της διατροφής μας;

Τροφές με χαμηλά λιπαρά
Πολλοί ειδικοί συστήνουν να μην παρασυρόμαστε τόσο εύκολα από ετικέτες τύπου «χαμηλά λιπαρά» που βρίσκουμε σε μπισκότα, ντρέσινγκ, γιαούρτια και άλλα προϊόντα. Ο λόγος είναι ότι οι τροφές αυτές μπορεί να παρουσιάζουν λιγότερα λιπαρά, αλλά για να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τη γεύση και την υφή τους, τους προστίθεται έξτρα ζάχαρη κι έτσι καταλήγουμε να καταναλώνουμε περισσότερους «κακούς» υδατάνθρακες και τελικά οι θερμίδες να μην απέχουν και πολύ από τις αρχικές. Συν τοις άλλοις, όταν καταναλώνουμε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, ειδικά επεξεργασμένους, ο οργανισμός μας τους χωνεύει πιο εύκολα και το σάκχαρο του αίματος σημειώνει απότομες αυξομειώσεις και λιγούρες που δαμάζονται δυσκολότερα. Μην ξεχνάτε, επίσης, ότι μια διατροφή που είναι πλούσια σε τέτοια προϊόντα, μπορεί να είναι το ίδιο ανθυγιεινή με μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και χοληστερόλης.

Αναψυκτικά
Οι θερμίδες που πίνονται δεν παύουν να είναι θερμίδες, κάτι που πολλοί δυσκολεύονται να αντιληφθούν. Υπάρχουν αναψυκτικά που περιέχουν ακόμη και 10 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη κι εκτός από τις θερμίδες, με την κατανάλωσή τους επιβαρύνετε τον οργανισμό σας και με περαιτέρω κινδύνους. Σύμφωνα με έρευνα που έχει δημοσιευτεί στο Journal Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, το να πίνει κάποιος συστηματικά 2 αναψυκτικά την εβδομάδα, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο πάγκρεας, ενώ άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση 2,5 αναψυκτικών με ζάχαρη την ημέρα, αυξάνει την πιθανότητα θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.